Projekt współpracy organizacji przemysłu gier z regionu Europy Środkowo-Wschodniej
Central & Eastern European Game Awards (CEEGA) to powstała w 2018 roku inicjatywa, która została stworzona jako projekt współpracy organizacji przemysłu gier z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a mająca na celu uhonorowanie najlepszych gier wyprodukowanych i wydanych w bieżącym roku przez lokalne studia. Jury, złożone z ekspertów oraz dziennikarzy branżowych, spośród zgłoszonych tytułów nominuje i ostatecznie wybiera laureatów w 8 kategoriach: Visual Art, Audio, Design, Narrative, Hidden Gem, Technology, Best Mobile Game i oczywiście Best Game.
Piąta, jubileuszowej edycji, w 2022 roku
W ostatniej piątej, jubileuszowej edycji, w 2022 roku, do konkursu zostały zgłoszone 74 gry z 14 krajów. Sędziowie, po zapoznaniu się z nimi wybrali po 4 tytuły ubiegające się o statuetkę w każdej z kategorii, a następnie na drodze głosowania wyłonili zwycięzców. Największym zwycięzcą tym razem został Techland, którego Dying Light 2: Stay Human otrzymał dwie nagrody – w tym tę najważniejszą. W Poznaniu błyszczały także m.in. The Riftbreaker (EXOR Studios), Trek to Yomi (Flying Wild Hog), Golf Club Wasteland (Demagog Studio), Sherlock Holmes Chapter One (Frogwares), ArtFormer: Ancient Stories (Buffa Software) oraz Gwent: Rogue Mage (CD Projekt Red).
Finałowa wielka gala
Finałowa wielka gala Central & Eastern European Game Awards, podczas której zwycięzcy nagradzani są statuetkami CEEGA, organizowana jest przez Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych i odbywa się cyklicznie (corocznie jesienią) w Sali Ziemia Międzynarodowych Targów Poznańskich, przy okazji jednych z najpopularniejszych w naszej części Europy targów Poznań Game Arena (PGA) oraz towarzyszącej im konferencji branżowej Game Industry Conference (GIC) i cieszy się rosnącą popularnością wśród fanów gier komputerowych.
Region Europy Środkowo-Wschodniej
Central & Eastern European Game Awards tworzą przedstawiciele organizacji branżowych z Polski, Ukrainy, Czech, Słowacji, Białorusi, Chorwacji, Rumunii, Litwy, Serbii, Gruzji, Węgier, Łotwy, Macedonii, Mołdawii, Słowenii oraz Bułgarii.
Region Europy Środkowo-Wschodniej jest dużą, ważną i bardzo kreatywną, a jednocześnie często niedocenianą częścią światowego przemysłu gier, mogącą poszczycić się przeszło 1000 studiów, gromadzącymi niemal 30 tysięcy wysoce wykwalifikowanych developerów i specjalistów.